tisdag 2 mars 2010

Istället för schabloner...

...Tips, printa ut ett häfte med olika bokstäver och stansa ihop. Det brukar jag ta fram och titta i när jag vill skriva fint...

... Om du som jag inte gillar att använda schabloner så har jag ett till tips...

... Börja med att rita av "ordet" på bakplåtspapper...

... Sedan ritar du igen på baksidan så att ordet blir spegelvänt...

... Efter det sätter du bakplåtspappret på tyget och ritar på konturerna, det är viktigt att vara noggrann...

... på så sätt lossnar färgen från baksidan av bakplåtspappret och hamnar på tyget...


... Sedan kan man rita på med en textilpenna om man använder sig av tyg. Själv brukar jag föra över text och bilder på allt möjligt. Man måste bara se till att konturerna syns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar