lördag 15 maj 2010

Det ver en gång en hönsgård...

... i hönsgården bodde hönor, en del hade inte så många fjädrar på sin hals. Kanske växer det ut några fjädrar en vacker dag...
... En del hönor var törstiga. När de var törstiga drack de vatten ur en skål, ibland sjönk hela huvet ner och vattnet yrde runt om kring...
... En del hönor var nyfikna, ja allihopa faktiskt!..
... I en bur de levde dagen lång, men som tur var var buren inte trång...
Snipp snapp snut,
så var denna saga slut

Okej, det var en helt vanlig dag i hönshuset det.
Tänkte bara tillägga att hönor har väldigt bra syn. En dag satt jag på huk i hönshuset. Jag hade just matat dem med lite frön. En höna kom och ställde sig bredvid mej. Hon undersökte min arm, och började sedan picka på den lite försiktigt. Hon trodde att mina födelsemärken var frön, tänka sig!? Men det var inte dumt tänk. Inte var det heller dumt av hönan som trodde att trådarna på min tröja var mask...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar