onsdag 10 augusti 2011

Underbart underbara cupcaces

Jag har köpt en ny bakbok fylld med cupcakes, kakor och andra helt underbara ting.
Familjen börjar bli trötta, eller borde jag säga mätta, på nybakat. Inget kan göras åt saken. Jag bakar och bakar och bakar. Kanske vill jag inte tillbaka till skolan och i hopp om att tiden skall stanna bakar jag en kaka. Jag har väl ändå inte börjat tröst äta?

Nej då, antagligen vill jag bara använda min nya bok så länge jag kommer ihåg att den finns. Du hittar lätt ett grundrecept på choklad cupcakes på nätet, men vill du göra denna underbart underbara topping behöver du:

chokladsmörkräm:
225 g rumstempererat smör
1 msk grädde eller mjölk
5 dl florsocker
1 dl kakao

Rör ihop smör och grädde. Sikta ner florsockret och kakaon försiktigt tills du får en mjuk smet.
Bred sedan smörkrämen på varje kaka och dekorera med 85 g minimarshmallows, 50 g salta nötter och 50 g smält choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar