lördag 17 september 2011

Sätt sprätt på en papperspåse


Min mamma hade köpt ett wienerbröd åt mej, ett stort ett med mycket fyllning och allt. När varenda smula var slut fanns ännu en papperspåse kvar. Jag tyckte det var synd att slänga en så fin påse.


Bakom hönshuset växer det massvis med rosa blommor, även det tycker jag är synd för där är det ingen som ser dem. Farmor och jag brukar kalla dem sprättare, för rör man i de största frökapslarna så flyger det frön runtomkring.


Då blev det som så, att fina blommor och en fin papperspåse fick bli en underbar blombukett. Jag tycker den passar bra nu i höst och ställde den mitt på mammas köksbord. Får se hur hon tar det där men fröna som sprätter omkring...

För att göra en charmerande höstvas behöver du endast en vas med vatten, påse och snöre. Sätt vasen i påsen och knyt ett snöre runt om. Klart! Så enkelt så...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar