söndag 30 oktober 2011

Kalasdags


Vi har just haft kalas firande i familjen, inte vilket kalas som helst utan 50 års fest. 
Oj, vad mätt man kan blir en sådan dag, och inte var jag bara mätt utan lite stressad också, det skulle bakas tårta och kakor, paket skulle paketeras, överraskningar planeras och frukostbrickor dukas. 


Jag fick i alla fall knåpat ihop en chokladtårta med vit och blå marsipan. 
En doptårta som jag gjorde för en tid sedan dekorerades med sockerpasta, om man ens fick kalla det så.. Det var kladdigt och fastnade i fingrarna, inte alls kul, så denna gång köpte jag marsipan färdigt.
Siffran 50 gick lätt att skära ut och blev riktigt fint med hjälp av en mall. Mallen printade jag först ut precis med det typsnitt jag ville ha och klippte sedan ut den. Satte siffrorna på utkavlad marsipan och skivade ut dem med en vass kniv, prydligt värre:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar