lördag 5 november 2011

Årets första julkort


Snart är det jul... Ganska snart i alla fall och själv har jag redan börjat längta. Ända tills nu lyckades jag spara mitt julpysslande, det var svårt men massvis av prov och läxor lyckades underhålla mej istället. I november är det nog ändå helt tillåtet att börja göra julkort, för affärerna fick ju börja julpynta redan i september?


Svartvita julgranskulor fick pryda de här korten. Vill du göra ett själv plocka då fram dessa saker: färgat papper, mönstrat papper (jag använde presentpapper) och ett vackert snöre.
Börja med att rita ut en julgranskula på baksidan av ett mönstrat papper. Klipp ut den och gör ett litet hål upptill. Om du använder ett tunt papper, vilket jag gjorde, blir det bättre om du limmar det på en kartongbit först.
Klipp till en kort snörstump som du trär genom det lilla hålet du gjort förut och limma sedan fast det på baksidan. Lägg mer lim upptill, nästan till hälften på julgranskulan och klistra fast den på kortet. Knyt en liten rosett och limma fast den där snörstumpen börjar. Då va de klart:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar