lördag 26 november 2011

Julkalender

Vet ni, idag är det lilla jul! En tradition som säkert firas på lika många sätt som det finns firare.
En tradition som hör vår familj till är att man får sin julkalender denna dag. Även om jag är stor nu gillar jag allt barnsligt som hör julen till. Förra året sparade jag min chokladkalender för att kunna göra något roligt av den i år. En tom kalender går att återanvända på många sätt, man kan till exempel fylla på med ny choklad, småsaker eller som i mitt fall klistermärken.


Till en klisterbilds-kalender behöver du: en tom julkalender, tejp, sax, kniv, 24 klistermärken och ett stort ark att klistra dem på.


Börja med att öppna upp kalendern upptill eller nedtill och ta ut allt innehåll.


Sätt dubbelhäftande tejp i några kanter och hörn.


Nu kan du sticka in arket för klistermärken och kanske fylla på med dubbelhäftande där det tejp behövs. 
Arket som du skall använda är ett halt papper som klistermärkena inte fastnar på men ändå hålls fast på.


Då var det bara att fylla på med 24 olika klistermärken och sedan ge bort ill en vän. 
Ett rätt så enkelt pyssel, kanske lite klurigt ibland men ändå roligt. Lycka till!

God lilla jul 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar