tisdag 15 november 2011

Vardags bestyr

Har pysslat på lite den här veckan och tagit en massa bilder på både det ena och det andra. Men vad är tacken för det, jo, sladden till kameran är hemma så de går inte att föra över en endaste bild till datorn, typiskt..
Nu kanske du undrar var jag är om inte hemma, för det har jag nog aldrig sagt till dej. Jag bor lixom i storstaden nuförtiden, vilket jag redan har gjort ett bra tag, häftigare än så är det inte. Jag är en sådan där studerande som du kanske sett någon gång, en sådan som äter nudlar och.. ja det är de ända de gör. Just därför kan det bli lite glest med inlägg ibland, tiden räcker inte till, de finns nudlar som skall kokas!
Så idag när jag och min kamera inte kan vara inspirerande själva får vi helt enkelt ta och dela med oss av vår nya favorit Elsie istället. Hon är söt, kreativ, klurig och påhittig på alla sätt och vis. De gillar vi.


Här är ändå en lite inspirerande bild på två juice burkar mitt i allt. På grund av sin snygg design assisterar de nu som förvaringsplats. Återanvänd kära vänner!
Bara en tanke till: jag vill baka något gott ännu denna vackra kväll. Det är så typiskt mej att börja baka alldeles för sent, dessutom i höghus och jag behöver använda en borrmaskin när jag vispar, man skulle kunna tro det på ljudet i alla fall. 
Det är bara ett litet problem, jag vet inte vad jag skall baka. Tittar jag in i skafferiet finns bara nudlar, lite mjöl, socker... vänta.. här är lite bakpulver i hyllkanten! Jag tror bestämt det blir muffis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar