tisdag 27 december 2011

Födelsedagar och sånt

Har ni haft en bra jul?
Själv har jag ätit alldeles för mycket. Ätit, mått illa, mått lite bättre, ätit igen, mått illa igen...
Men det är väl så julen skall va, en lugn och mysig helg med familjen och massvis med mat?

Nu äger jag en ny kamera också. Den gamla, som egentligen var hela familjens får lämna plats för den nya (en Canon eos 550 D). Så när batteriet var laddat, gick hela jul annandagen åt att fota. Jag fotade granen, maten, familjen, brorsbarnen, farmor, farmors gungstol och allt annat som kom i min väg.


Och idag firade vi min systers födelsedag. Hon fyller inte idag men snart, och då är hon borta.
Jag skulle väcka henne med frukost på sängen men hon vaknade före mej. Då gjorde vi en konstgjord morgon mitt på dagen. Hon gick och lade sig och jag kom och väckte henne.


Jag bjöd på julmust, ost och nybakade vetekex. 
Synd bara att vi just hade ätit lunch. Och dessutom smakade kexen hundmat.


Till på köpet var presenten inslagen i ett för litet presentpapper.

Trots det hade vi det riktigt mysigt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar