tisdag 20 december 2011

Liten hyllning till pappers-snöflingan

Här om dagen upptäckte jag ett bortglömt pyssel. De minnen jag har av pysslet kommer från lågstadiets stora fönster. Där hängde massor av vita snöflingor som hela klassen hade gjort.


På den tiden gillade jag dem inte. Inte alls. 
I år däremot, är de flesta av mina julklappar pyntade med just snöflingor. Mörkrött julpapper- för den traditionella känslan och snöflingor- för det lilla extra.


Men det är synd att denna enkla snöflinga ofta glöms bort. För detta super enkla pyssel är väldigt fint... och enkelt! Jag är faktiskt förälskad i dessa snöflingor nuförtiden!


Vill du också göra en snöflinga?
- ta fram sax och en fyrkantig eller rund pappersbit.
- Vik pappersbiten på mitten.
- Vik den på mitten igen.
- Och igen.
- Och ännu en gång.
- Nu är det bara att börja klippa. Klipp mycket, klipp lite, klipp hit eller dit.
- När du har klippt klart är det bara att vika upp pappersbiten igen.
- Nu skall du bli förvånad. Det blir i alla fall jag, varendaste gång. Snöflingan ser aldrig ut som jag hade tänkt, den ser bättre ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar