torsdag 15 december 2011

Tofs

Den snö som fanns på marken har nyss regnat bort, det känns underbart med tanke på att jag får jullov i morgon. Snön ger alltså ingen julkänsla men det gör däremot fina vänner och julklappar. Igår hade jag julmysigt med mina rumskamrater. Vi hade ostbricka, glögg och julmusik på hög volym.


Åt en vän gav jag vantar. Även om det inte finns någon snö så kan det vara lie kyligt.


Vantarna har min mamma stickat. Vi slog våra kloka huvuden ihop, jag designade vantarna, mor stickade dem och jag tillverkade tofsarna. Ett riktigt team-work.
Mitt jul tips till dej nu är tofsar. Tofsar höjer ett par, redan fina vantar till en ny nivå. Det ger vantarna det lilla extra, ni vet.. Nu kanske du tycker att jag låter som Maria Montazami och det kanske jag gör, men tofsar är trevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar