måndag 2 januari 2012

S som i...

Vad har hänt på senaste tiden?
Joo, ja har varit borta. Det vill säga att jag har varit på en annan ort än jag vanligtvis brukar vara.
Det har också hunnit bli nytt år!?
Så Gott Nytt År Gott Folk!

...Vi har alltså fått året 2012. Ännu en sak att lägga på minnet.


Jag har också hunnit göra ett halsband.
S står för Sara, och Sara är min syster. Det är en liten överraskning tills vi träffas...
Jag tror det är bra med små överraskningar ibland, det gör lixom livet lite roligare. Det behöver inte alltid vara något stort spektakel för att göra en annan människa glad. Det kan räcka med en kram, en liten lapp på kylskåpet eller en gåva i form av ett halsband av valfri bokstav.


Men hur i allsin dar har jag gjort det då?
Joo, hemma har jag en liten glasburk med bokstavs magneter i. Först pillade jag ut magneterna på baksidan. Sedan gjorde jag två små hål i den mjuka plasten med hjälp av en nål. Till sist knåpade jag en kedja genom hålen och fäste ihop den. Mästerverket var klart.

Ha de bra och kom ihåg att hålla dina nyårslöften så ses vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar